The Zombie Hunters Forum: WE GO THERE.
September 02, 2014, 10:58:18 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Mah arms are scarf!!  Dey go, "WEE WOO WEE WOO!"
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 [2] 3   Go Down
  Print  
Author Topic: Stinky, but zombie free!  (Read 4648 times)
sok
Apprentice Zombie Hunter
********
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4388


Sok means juice in Polish!


View Profile
« Reply #15 on: August 28, 2011, 05:38:03 pm »

Sewers were widely used by polish soldiers during the '44 warsaw uprising, as hiding places and transport routes. they were unsanitary, but being in an unsanitary place is better than being dead. so, i think that it could be done.
Logged


btw, Are the wings on fire?
LordSappington
ARC Support Staff
*******
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1152


Fookin' prawns


View Profile
« Reply #16 on: August 28, 2011, 07:33:14 pm »

Stan, you realize that mines are terrible idea is every way? They'd only blow a leg or so off a zombie, and are hard to find and easy to forget.
Logged

Stan
Carbonite Dreamer
Apprentice Zombie Hunter
********
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5549


booty butt booty butt booty butt cheeks

mogley22@msn.com
View Profile WWW Email
« Reply #17 on: August 28, 2011, 07:42:52 pm »

nonon, i just want to blow the sewers. primarily because im pretty sure that the ones here are too small for people.
Logged


If you're gonna do that shit, do it about one of those ontario elections that always end in the cops chasing a rapist around a tim hortons or some shit.
LordSappington
ARC Support Staff
*******
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1152


Fookin' prawns


View Profile
« Reply #18 on: August 29, 2011, 10:35:42 am »

Mines aren't demolitions. And why would you want to do that? It'd be a waste of time, resources, cause more stuff to repair when it's all over, and make any roads on the surface impossible to drive on.
Logged

Stan
Carbonite Dreamer
Apprentice Zombie Hunter
********
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5549


booty butt booty butt booty butt cheeks

mogley22@msn.com
View Profile WWW Email
« Reply #19 on: August 29, 2011, 10:54:39 pm »

Iunno, just for somehtin to do.

And in my apocolypse, things dont GO "back to normal"

the current situation would just become normal...

It'd be like something that would never happen. Like an absent thought.

"I wanna blow the sewers..."
same as
"I wanna fly a blimp into the sun"
Logged


If you're gonna do that shit, do it about one of those ontario elections that always end in the cops chasing a rapist around a tim hortons or some shit.
LordSappington
ARC Support Staff
*******
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1152


Fookin' prawns


View Profile
« Reply #20 on: August 30, 2011, 01:42:58 am »

Well, there went any sense of rational thought.
Logged

Stan
Carbonite Dreamer
Apprentice Zombie Hunter
********
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5549


booty butt booty butt booty butt cheeks

mogley22@msn.com
View Profile WWW Email
« Reply #21 on: August 30, 2011, 01:51:51 am »

But still, sewers? I dont think so. Theres too much bacteria down there.

STORM DRAINS?

Now theres an idea. Just dam one up, irrigate the water, and viola, you got a bunker... I think...
Logged


If you're gonna do that shit, do it about one of those ontario elections that always end in the cops chasing a rapist around a tim hortons or some shit.
Gromitooth
ARC Support Staff
*******
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1399


If You Want To Get Out Alive. Run For Your Life.


View Profile
« Reply #22 on: August 30, 2011, 06:39:01 am »

"I wanna fly a blimp into the sun"

:Writes this down for further study at a later date:
Logged


Anime-Planet.com - anime | manga | [url
LordSappington
ARC Support Staff
*******
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1152


Fookin' prawns


View Profile
« Reply #23 on: August 30, 2011, 08:41:06 am »

Storm drains are almost never big enough to be used comfortably. You'd have to be crawling through pitch-black pipes with who knows what kind of debris, and you'd have to do it with whatever gear you have on you, and God help you if you misfire or shoot in that pipe because it is going to ricochet everywhere.
Logged

AmadeusMaxwell
Zombie with Mad Elite Skills
Zombie Hunter
Apprentice Zombie Hunter
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 6035


Straight from the land that God forgot.

AmadeusMaxwell ZMES_Matt
View Profile WWW Email
« Reply #24 on: August 30, 2011, 10:29:28 am »

...and God help you if you misfire or shoot in that pipe because it is going to ricochet everywhere.
You also better have ear protection else your sudden deafness & bleeding from the ears will be a problem. Tongue
Logged

Stan
Carbonite Dreamer
Apprentice Zombie Hunter
********
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5549


booty butt booty butt booty butt cheeks

mogley22@msn.com
View Profile WWW Email
« Reply #25 on: August 30, 2011, 02:18:17 pm »

as an effective means of travel? No. but the storm drains by the Bow river are like... have this bit concrete opening and a big grated pipe. I think THOSE are for people and the sewers are for poop and dead fish. too small for people.
Logged


If you're gonna do that shit, do it about one of those ontario elections that always end in the cops chasing a rapist around a tim hortons or some shit.
LordSappington
ARC Support Staff
*******
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1152


Fookin' prawns


View Profile
« Reply #26 on: August 31, 2011, 10:07:44 am »

I don't think most storm drains are made for people to enter. I think they're designed so that you have to dig up the ground over it to work on it. Either way, a storm drain would only be a viable method of transportation in an emergency, and if you had little to no gear on you. But still, you'd have to worry about debris, POSSIBLE zombie crawlers, small animals, and not getting lost. I would avoid them unless I had no other option.
Logged

sangrebloom
Wastelander
****
Offline Offline

Posts: 199


I believe in pants

sangrebloom@hotmail.com
View Profile
« Reply #27 on: September 05, 2011, 01:36:17 am »

Just the idea of escaping a zombie Apocalypse  underground is horrifying.  living in the dark earth, not seeing the sun shine or hear the wind passing by.   Just shitting, eating and sleeping in the dark, crawling on all fours like a creature through tunnels in the dark or even by flashlight.  All of that is enough to wish for a swift death when it came to it. 
Logged
FireFog
Wastelander
****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 240


Fast and Fourier


View Profile Email
« Reply #28 on: September 06, 2011, 04:06:06 am »

My question wasn't about dwelling in the sewers, but using them as an escape route.
Sorry, I missed the point of the topic  Lips Sealed

I mostly agree with the other posters : you have to know where you are going, have the fewest things possible on you... and even if you are less likely to run into a zombie, the smallest encounter would be deadly with the near-zero mobility and no easy escape.

The best weapon in my opinion would be something like a makeshift spear which could be used when crawling (a construction rod or a big pointy stick maybe ?)... the more I think of it, the more I find that engaging a combat in a storm drain/sewer would be very hard...
Logged

Engrish as second language
Dodom
Lead Milo Death Theorist
Apprentice Zombie Hunter
********
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 6902


Necrolicious

anarchostaliniste@hotmail.com
View Profile
« Reply #29 on: September 06, 2011, 08:31:07 pm »

Hmm, there's one good question about zombies you may encounter in the sewers...

Do they moan "draiiiiiiins.... draiiiiiinsss"?
Logged

Pages: 1 [2] 3   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!